Strony

4 grudnia 2015

Wegański tort czekoladowy z kremem z dyni

Jest na prawdę moooocno czekoladowy. Ten efekt samą mnie zaskoczył, bo jednak głównym składnikiem jest kakao. Krem również czekoladowy, chociaż nietypowy i trzeba zaznaczyć, że smak dyni jest dość mocno wyczuwalny. Przepis zaczerpnęłam z Jadłonomii, chociaż, jako że nie jestem weganką, przygotowałam go też w nie-roślinnej wersji ;)
Przepis na tortownicę o średnicy 18 cm.



ciasto
  • 3 szklanki mąki razowej
  • 2/3 szklanki kakao
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 szklanki mleka roślinnego (ja dałam kokosowe)
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • 2/3 szklanki roztopionego oleju kokosowego (lub ghee)
  • 1 1/2 szklanki cukru (wymieszałam cukier trzcinowy z ksylitolem)

krem
  • 1 szklanka puree z dyni*
  • 1/2 szklanki syropu z agawy (w wersji niewegańskiej miodu)
  • 3 łyżki masła orzechowego
  • 1/4 szklanki kakao

polewa
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki roślinnego oleju

ciasto
Mleko wymieszać z octem, odstawić na minimum 10 minut. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. 
Mąkę wymieszać z kakao, sodą i solą. Do mleka dolać olej i cukier, zmiksować. Następnie partiami przelewać do suchych składników. Mieszać tylko do połączenia składników.
Ciasto podzielić na 3 części. Do formy przelać pierwszą część. Po 20 minutach sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone, jeśli tak delikatnie wyciągnąć z formy i upiec kolejne części.

krem
Dyniowe puree zblendować z masłem orzechowym i syropem. Na koniec dodać kakao i mieszać do połączenia. Odstawić do lodówki. 
Kiedy ciasta, wystygną przełożyć kremem.

polewa
Czekoladę pokroić w drobną kostkę. Rozpuścić na parze, dodać olej i dokładnie wymieszać.

*U mnie upieczona dynia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz