Strony

16 kwietnia 2013

Biszkopt



Kolejny bardzo klasyczny przepis. Bez niego trudno się obyć, piekąc torty, jednak można go także podawać w lżejszej formie. Klasyka - jednak potrzebowałam trochę czasu by znaleźć tę, dla mnie optymalną, wersję. Nie lubię słodkich ciast, dlatego próbowałam wiele razy, by nie był zbyt słodki. Ten jest dla mnie odpowiedni ;)

 
Składniki
  • 5 jajek
  • 10 łyżek cukru
  • 2 łyżki zimnej wody
  • 8 łyżek mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Powoli dodawać cukier, aż kryształki rozpuszczą się. Wtedy dodawać żółtka, na koniec wlać wodę. Teraz należy przesiać mąki wymieszane z proszkiem. Należy delikatnie mieszać drewnianą łyżką. Ja dodaję mąkę w dwóch częściach, by łatwiej było ją wymieszać.  Potem wylewamy na blachę wysmarowaną tłuszczem. Piec w temp 180 stopni przez 20 minut. Przestudzić w uchylonym piekarniku.

 

2 komentarze:

  1. To naprawdę brzmi jakby pieczenie było łatwe!
    W końcu się poŁakomię, jak się odważę;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ;) Teraz wystarczy przełożyć ubitą śmietaną z kawałkami czekolady lub brzoskwiń i lekki torcik gotowy :)

      Usuń