Strony

28 kwietnia 2013

Granola

Płatki owsiane już dawno zagościły w mojej diecie. Jednak ten przepis towarzyszy mi najdłużej. Polecam z przetworami mlecznymi - ja obecnie dodaję ją do mojej niesłodzonej owsianki. Można ją urozmaicić, dodając swoje ulubione składniki. Polecam, ponieważ jest dużo smaczniejsza od tej kupnej. 


Składniki

  • 450 g płatków owsianych
  • 120 g ziaren słonecznika
  • 80 g ziaren sezamu
  • 40 g ziaren siemienia lnianego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 2 łyżki oliwy
  • 200 g orzechów (dodaję migdały i orzechy włoskie)
  • 180 g przecieru z jabłek (u mnie 2 małe jabłka starte na tarce o drobnych oczkach)
  • 4 łyżki miodu
opcjonalnie:
  • 40 g żurawiny
  • 40g suszonych brzoskwiń
Żurawinę i brzoskwinie moczyć we wrzątku ok. 15 minut.
Wymieszać wszystkie składniki, najlepiej rozpoczynając od suchych, a później dodając mokre. Piec w temp 170 przez około 45 minut (czasem piekę dłużej, ponieważ lubię, gdy granola jest mocniej podpieczona).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz