Strony

12 kwietnia 2013

Ciastka kruche


Zaczynam blog przepisem, od którego rozpoczęła się moja przygoda z pieczeniem. Już gdy byłam małą dziewczynką, lubiłam spędzać czas z mamą w kuchni, szczególnie, jeśli przygotowywałyśmy coś słodkiego ;) W pewnym momencie stwierdzałam, że przecież to jest tak proste, że jestem w stanie przygotować to samodzielnie. Później próbowałam bardziej skomplikowanych przepisów, jednak nadal lubię wracać do tego smaku.
Przedstawiam chyba najbardziej klasyczny, ale jednocześnie najbardziej niezawodny z moich przepisów.



Składniki
  • 360 g mąki
  • 84 g cukru pudru
  • cukier waniliowy
  • 250 g masła
  • 2 żółtka
Mąkę przesiać z cukrem, dodać schłodzone masło, posiekać nożem. Dodać żółtka, nadal siekać nożem, by kawałki tłuszczu były bardzo małe. Zagnieść szybko ciasto. Lekko schłodzić. Rozwałkować, wykrawać ciastka. Piec w temp. 190 stopni przez ok. 8 minut tak, aby miały złoty kolor.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz