Strony

23 grudnia 2016

Kulki makowo - jaglane / Poppy seed millet balls

Uwielbiam mak, pomysł ze zwijanymi makowcami zawsze wydawał mi sie bez sensu, bo po co zaburzać jego smak? ;) Teraz kiedy nie mam w mieszkaniu maszynki do jego mielenia trochę o nim zapomniałam, aż wpadła mi w ręce jego mielona, gotowa wersja. Przepis jest bardzo szybki i łatwy, w dodatku kulki sa bardzo zdrowe. Dlatego myślę, ze warto zaopatrzyć się w większe zapasy maku ;)
Kulki wychodzą dość miękkie, bardzo słodkie, ale przede wszystkim moooooooocno makowe!

  • ½ szklanki kaszy jaglanej
  • 1 ½ szklanki daktyli
  • ⅓ szklanki orzechów
  • 1 ½ szklanki maku mielonego + ½ szklanki do obtoczenia
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego lub ghee

Daktyle namoczyć w ciepłej wodzie. U mnie to trwa ok. 1 godziny. Po tym czasie odcedzić i zblendować. Orzechy pokroić.
Kaszę ugotować w 1 szklance wody.
Na oleju podsmażyć daktyle z orzechami i makiem. Następnie dokładnie zblendować jeszcze ciepłą kaszę i dodać do podgrzanej masy. Dokładnie wymieszać. Formować jeszcze ciepłe. Obtoczyć w maku.
Przechowywać w lodówce.



  • ½ glass millet
  • 1 ½ glass dates
  • 1/3 glass walnuts
  • 1 ½ glass poppy seed, ground + ½ glass for decorating
  • 1 tablespoon of coconut oil (or ghee)
Dates soak in warm water (around 1 hour). Then drain and blend.
Chop walnuts. On the oil fry gently dates and poppy seeds.
Rinse millet thoroughly. Put into the pan, cover and cook 12-15 minutes. Still warm blend with dates, nuts and poppy seed. Roll balls and coat them with poppy seeds




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz